zondag 24 januari 2010

Dag 3: 22 Sept 2008 Marco Island

We zijn vroeg wakker vandaag (5.00 uur) maar zijn wel blijven liggen hoor. Gisteren lagen we dan al wel om 22.00 uur te slapen. We zijn er om half 8 uit gegaan, heerlijk gedoucht en voel met echt zo’n prinses hier in deze kamer met al die tuttedingetjes!Eerst een bakkie koffie gezet op de kamer en daarna naar de Publix gereden voor ons ontbijt.Het is nu alweer behoorlijk warm 32 graden (ons hoor je niet klagen hoor).We hebben wel spijkerbroeken aan omdat we straks gaan wandelen in de everglades en daar kunnen weleens muggies voorkomen! We nemen een glazed Donuts en Tropicana Jus d’orange en een zakje snoep voor onderwegmee bij Publix. Vandaag gaan we naar de everglades ,daar maken we een boottochje lang de 10.000 mangrove eilandjes en gaan we een wandeling maken, waar we veel dieren tegenkomen.

Het was een mooi boottochje( $26.50 pp). We zaten met nog 3 stellen aan boord en zijn we behoorlijk verbrand! Veel vogels gezien.2 x een krokodil.Daarna gingen we wandelen(big Cypress).
Tijden de wandeling hebben we een krokodil gezien en wasberen!

Het viel wel mee met de muggen dit keer, er stond ook vooraan de boardwalk een boord met Mosqito High,Medium en Low, het stond nu op Low gelukkig,maar we hebben ons toch maar ff ingesmeerd en we hadden maar wel een broek met lange pijpen aan gedaan want van die grote bulten op je benen is echt geen pretje weet ik wel!! Het was erg warm en hebben Big Cypress bomen gezien en parende krekels,eekhoorns,vlinders en krokkies! Na de wandeling snel de auto in,heerlijk met airco haha.Het is ondertussen alweer 12.30 uur,we rijden wederom langs onze favoriete supermarkt Publix en halen daar een heerlijk broodje en een bak verse ananas met orange jus en chocomelk! De man achter de kassa was zeer vriendelijk, hij heette Oscar en vroeg waar we vandaan kwamen. Bij het hotel hebben we ons broodje opgegeten en tijden het eten kon ik mooi naar ATWT kijken, Yes! Het blijf nu wel droog dus gaan we heerlijk naar het zwembad. Na een tijdje bij het zwembad te hebben gelegen maken een heerlijke standwandeling, met de voetjes door het zeewater, we lopen zeker een uurtje, wat is het hier toch schitterend! Dit is het echte zwitsers gevoel haha. Maar in de verte komen er toch weer wat donkere wolkjes aan zetten,dus het zal vanavond niet droog blijven. We zijn allebei al lekker verkleurd, Pat voelt zich net een kreeftje haha! Het is nu 16.35 uur en we gaan onze opfrissen voor het avondeten .Het was een heerlijke dag vandaag!We kregen net een smsje dat Desiree en Martijn een dochter hebben gekregen (Jessica)!Alles gaat goed! We hebben 2 avonden op een pleintje gegeten vlak tegenover het hotel,lekker makkelijk. De 2de avond was een Italiaans restaurant, super gegeten. We waren nog geen 15 minuten binnen en het begon te waaien,regenen en onweren! Maar wij zaten lekker droog haha. Pat bestelde een biertje en ik een diet coke en we hadden calmari frittie als voorgerecht, zalig! Patrick had Lasange en ik een pizza maritime! Echt lekker gegeten daar! Toen we klaar waren regende het nog behoorlijk, maar wij zouden geen hollanders zijn als we geen regen waren gewent, dus wij gingen er gewoon door. We hebben op het balkon van onze kamer aandachtig naar alle lichtflitsen te kijken. Vanavond CSI Miami op tv, en morgen rijden we naar Sanibel Island. Dan laten we dit paradijs achter ons, want dit was echt af! Thanx Paris Hilton hahaha…….