zondag 24 januari 2010

Dag 2: 21 Sept 2008 Miami - Marco Island

De volgende ochtend ( 6.00 uur)konden we een bakkie koffie met koekje en appel beneden ik het hotel pakken. Niet een geweldig begin van de dag maar dat halen we wel in haha. Eerst nog naar Nederland gebeld om te melden dat we veilig aangekomen zijn. Het wordt 32 graden vandaag met wolken, een goed begin toch? En we missen onze kleine Zoƫ al zo erg ben benieuwd hoe dat verder gaat haha..We wachten op ons busje (komt om 9.00 uur)die ons weer naar het vliegveld zou brengen om daar op het busje van Hertz te stappen om onze auto op te halen. Nadat de dame van hertz ons extra geld heeft afgetroggeld (wat we inmiddels alweer via Claudia hebben teruggekregen) konden we eindelijk in de auto stappen. Een Chevrolet Impala (Wit).TomTom hebben we ook meegenomen en deze werkt hier ook perfekt!!!!

We gaan niet naar Miami dit keer,maar rijden over de Tamiami Trail naar Marco Island. Onderweg stoppen we bij een Publix waar we onze eerste heerlijk belegde stokboordje halen en wat te drinken (Diet Coke en water) voor onderweg. We stoppen bij het Vistorscenter van de Everglades waar we ons broodje nuttigen en wat over de boardwalk lopen. Nog geen Krokkie gezien. Misschien later.
En Onderweg toch nog een Krokkie gezien, dit is in Big Cypress Swamp, daar waren we doorheen gereden, ook veel vogels gezien,morgen gaan we wandelen.

Toen we in Marco Island aankwamen,wisten we niet wat we zagen,Wow wat een mooi hotel en we kregen een mooie grote kamer en uitzicht op strand en zee. Hier kunnen we wel 2 nachtjes verblijven!

We zijn eerst langs de Publix gereden om wat Chips (barbecue Lays en kettle cooked barbecue ook van lays mmmmm)en limonade en water en bier te halen!

De bedoeling was om naar het strand te gaan maar we zijn naar het zwembad gegaan, maar die was van korte duur omdat er een flinke onweerbui aankwam, dat werd dus schuilen haha. Typisch Florida!Nou toen zijn we gaan douchen en wat gaan luieren om straks op zoek te gaan naar een restaurant!We gaan om 19.00 uur eten en we hebben geluk wat aan de overkant zijn allemaal restaurantjes. Dus de chique auto kan lekker blijven staan en gaan we te voet. Wat wel grappig was was het zebrapad. Zodra je oversteekt loop je door twee poortjes en gaan er lichtjes op de weg branden,zodat de automobilisten vanzelf stoppen. We zijn gaan eten bij een Mexicaans restaurant. Pat heeft een biertje en wraps met kip en friet en ik een diet coke en een steak op garlicbread! Het was erg lekker en we waren $ 32.22 kwijt! Nog even wat internetten en daarna naar de kamer lekker luieren op bed, op het strand is het nu pikkedonker. Het is nu gelukkig weer droog. Ook hier kan je goed aan de bomen zien dat de herfst vandaag is begonnen!